29 april 2010

Regn i betongen

Sen jag sist skrev har det hänt mycket på torpet i Rosendal. Grannen Greger har kört bort 8 (!) traktorlass med kvistar till första maj brasan, jag har krattat hela tomten (nästan), röjt i rabatter och sått sallad i drivbänken. Krokus och lungört blommar och man börjar se att det spirar!

I förra veckan blev jag nästan stressad. Det var så torrt! Mina lerjordar såg ut som om de höll på att förvandlas till betong om jag inte börjar harva dem och så och plantera. Men dels hann jag inte, dels var ju jorden säkert ändå ganska kall. Det var ju snö för ett par veckor sen!! Se t.ex. fotot från mitt inlägg i början av april. Idag kom det nästan 10 mm regn och det behövdes för att mjuka upp den hårda betongytan i landen. Nu tar jag det nog lugnt igen och sår föst om en vecka eller senare.

Inga kommentarer: