09 augusti 2013

Har du upptäckt Pinterest och börjat pinna?

I min barndom pinnade man från skolan.....Nu sitter jag här och pinnar underbara trädgårdsbilder på Pinterest

Ja, för ett trädgårdsfreak är Pinterest ett fynd. Till de anslagstavlor jag grundat på Pinterest suger jag nu in idéer och drömmar, fantastiska och fantasifulla lösningar för trädgården, pyssel och knåp och överlag vackra bilder från trädgårdar runtom i världen.
Jag har t.ex. grundat en anslagstavla för växthus och andra trädgårdshus. Där samlar jag bilder som jag kan plocka fram, när jag om hundra år börjar bygga på mitt drömväxthus, det där med vinrankor ovanför badkaret och kristallkrona och....ja, ni vet....

Så här ser min anslagstavla ut på Pinterest ut
Jag är själv "ny" på Pinterest och lär mig fortfarande om att pinna, repinna, gilla och följa på Pinterest. Men jag är helt frälst och kan rekommendera Pinterest för alla som har ett specialintresse, som man vill följa med. Må sen va trädgård eller inredning eller recept eller whatever.....

På svenska hittade jag en bra guide till Pinterest av Helene Alfvegren.
Ett tips är också att klicka på streckikonen uppe i vänstra hörnet, den som blir röd när du pekar på den. Förutom sökord för olika bildkategorier, finns längst ner rubriken About. Där finns olika tips och lösningar som det lönar sig att bekanta sig med.

Jag erkänner att jag inte har satt mig in i upphovsrätt och jag vet inte vilka bilder som jag får eller inte får pinna! Men hittills har jag nästan enbart repinnat bilder från andras Pinterest anslagstavlor.
Jag har nog laddat ner Pin It ikonen som gör det möjligt för mig att pinna bilder direkt från Internet, men endast några få gånger gjort det hittills. Ber om ursäkt för de gångerna också.....
(Du hittar ikonen Pin It och anvisningar på Pinterest under about/goodies). 

När och OM jag börjar pinna bilder från era bloggar, så lovar jag att fråga först!
  Men tillsvidare finns mer än tillräckligt för mig att ösa ur i Pinterest bildarkiv, så jag fyller mina egna dröm-anslagstavlor med andras fantastiska lösningar. 

Berätta gärna, du som finns på Pinterest och är lika trädgårdsgalen som jag, så kan jag följa dig där.
Och du får gärna följa mig och repinna bilder från mina anslagstavlor som du hittar här.


 


Inga kommentarer: