12 juli 2010

Solgrop - eller rosenberså önskas!

 
Posted by Picasa
ÅRHUNDRADETS VÄRMEBÖLJA har slagit till och jag gräver!! Man kunde ju göra annat i sommarhettan som säkert är långt över 30 grader i solen, där jag håller till med spaden. Men jag har nu beslutat mig för att börja gräva solgropen jag länge planerat bygga. Jag medger - att gräva en solgrop låter inte klokt och är inte klokt. Men fixa idéer är till för att förverkligas....

TANKEN PÅ EN SOLGROP fick jag inspirerad av en bild i en bok. En nedsänkt plats i trädgården, på den plats där solen gassar som mest. En insynsskyddad plats för solstolen Jag har redan länge förberett solgropen genom att plantera blommor i en halvcirkel. Nu är tanken att jag skall gräva "ner mig" mellan rabatterna.

HÄR HAR JAG PLANTERAT ROSOR - visserligen med bättre och sämre framgång. Hurdalsrosen klippte jag ner i våras, men den tar nu ny fart. Nu har tänkt att solgropen skall kantas av rosor - bli en riktig rosenberså. Kanske skall solgropen få en klätterros och en spalje - eller en hel pergola. Planer är det ingen brist på - och jag planerar medan jag torkar svett i den gassande solen.

OCH OM DET bara blir en liten grop i dag eller i år...så ingen panik. Planer skall också finnas på lager. Det skall finnas saker på gång. Det skulle va trist om allt skulle bli färdigt. Fast - ingen risk för det....

Inga kommentarer: