25 april 2011

Grönsaksland eller inte, det är frågan?


Idag tog grannen fram jordfräsen! Själv uppbådar jag all viljestyrka jag har och säger "i år skall jag inte odla grönsaker".
Visst vill jag! I fjol var grönsakslandet så här frodigt - fast förstås - mera blommor än grönsaker....
I år pockar området runt huset på min uppmärksamhet. Dessutom har jag tänkt omvandla det nuvarande grönsakslandet till örtagård och ta upp nytt grönsaksland.
Men jag hör grannens jordfräs och känner lockande toner....
Kanske jag ändå skall dra igång den egna jordfräsen. Och så lite sallad. Och rädisor. Och bönor och ärter förstås. Ja, och dill och persilja. Och några morötter och rödbetor vill jag ju ha, och.....

1 kommentar:

Eva sa...

Har precis hittat till din blogg. Vilket otroligt fint grönsaksland. Förstår att du får lust att så lite i år. Själv är jag på gång med att gräva både rabatter och land.