17 april 2013

Temporär sjöutsikt och långsam vår!

Mina vänner visar bilder av vårblommor och grönska, måste jag visa hur mitt trädgårdsland ser ut den 17 april. I Finland, zon 1!! Under de tio år vi ägt torpet har det aldrig varit så här mycket snö så här sent. Jag brukar ändå så runt morsdag, men i år är det knappast ens någon idé att så i drivbänken då!

Drivbänkar i snö, 17.4.2013
 Det är ändå inte enbart snön som vållar problem - utan också det att snön smälter och det blir översvämning. Vägtrummorna är frusna och därför drar inte smältvattnet undan att stannar kvar i björklunden. Grannen brukar blåsa upp vägtrummorna med ångmaskin. Men tillsvidare får vi "njuta" av den temporära sjöutsikten.

Torpet har fått temporär sjöutsikt

Men inte tycker jag att det är orsak att sörja! Helt garanterat blir det nog vår i år också! Och i väntan på att kunna så, så röjer jag i utkanterna av tomten, de utkanter som i allmänhet har blivit verkligt misskötta. Så egentligen är det bra att våren är långsam.....

4 kommentarer:

Anetteriina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anetteriina sa...

Hups! Skulle torpet vara beläget nere i björklunden, så skulle ni ha swimmingpool inomhus också!

Acchleja-Carro sa...

Oii, så mycket vatten!
Själv har jag varit tvungen att ge mig ut på glaciär-hajk varje gång jag ska lämna tomten, men nu har den smält undan. Skönt!
Ha det fint! /Caroline

walentykaehler sa...

Urban Titanium Art
Urban Art is a brand titanium easy flux 125 amp welder new concept created by and the urban metallic art that has been titanium hair created on a 2021 ford escape titanium hybrid large scale by nano titanium by babyliss pro designers working with museums and titanium wedding band sets