18 augusti 2010

Spännande upptäckter i slarvig trädgård

ETT AV FÖRDELARNA med att vara slarvig är att man ständigt gör nya upptäckter. Så lyder ett ordspråk jag nyligen läste. Och det gläder mig - för jag är kanske (aningen) slarvig.....

I MIN SLARVIGA TRÄDGÅRD får frösådderna växa där de vill och även (o)gräset växer - ibland lite väl. "Varför klipper ni inte gräset", fråga vår grannes pratsamma och rara femåriga barnbarn. Jag svara att vi inte vill klippa bort blommorna. För pga att jag är så slarvig och inte rensar grundligt och inte klipper gräset, så gör jag ständigt nya upptäckter. Spännande blommor ploppar upp. Tigerliljor kommer alla möjliga ställen - förstår inte varifrån. Nya vilda blommor och fina självsådder.

MEN OM JAG ÄR ÄRLIG så ibland blir det nog för mycket av det goda.....

Inga kommentarer: