29 maj 2011

De dyker upp här och där...


Jag trodde tillbyggnaden skulle ta kraften av dem, men inte. Också i år dyker de upp här och där, små gröna tofsar, som ger ett löfte om en orange färgexplosion i juli. Det är brandliljor. De började komma av sig själv för ett par år sedan. Vi har inte planterat dem, och de fyra-fem första åren vi fanns i Rosendal-torpet såg vi inte av dem. Men mitt i allt började de dyka upp på de mest oväntade ställen och gav oss ett färggrant inslag i trädgården. Bilden är från i fjol. Jag tackar och tar emot - och struntar totalt i om färgskalan är den rätta.

2 kommentarer:

Markus- johannesbo sa...

Visst är de härliga!? Jag låter de dyka upp både här och där och de gör de verkligen.

Lena sa...

Så härligt med en ny bekantskap!
Och då fick jag också en ny blogg att kika in på, vi ses igen!

Lena