30 juli 2011

Det här kommer jag att sakna!

En lång, skön semester går mot sitt slut. Det är helt ok att börja jobba igen, speciellt som jag ju är lyckligt lottad och kommer hem till mitt sommarparadis efter arbetsdagen. Men det här kommer jag att sakna när vardagen kommer i måndag:

För det första kommer jag att sakna de lugna, långsamma mornarna med frukost i syrenersån. Morgonkaffe i allsköns ro, utan stress...

För det andra kommer jag att sakna eftermiddagstuppluren på gungan. Med eller utan bok på näsan.

För det tredje kommer jag att sakna "pauscidern" som jag gärna tagit i köksträdgården. Inte så mycket för ciderns skull (den kan lika väl vara ett glas saft), men på grund av den stämningen bland örter och fjärilar.


VAD SAKNAR DU när vardagen ersätter sommar och semester?

1 kommentar:

Lisas torp sa...

Så vackert du har det, jag förstår att du har mycket att sakna! Men det är väl just de där små stunderna man saknar mest - ute i trädgården i olika situationer och framför allt att få ta dagen som den kommer!
Ha en fortsatt skön söndag!
Lisa