03 juli 2011

Prästkragar till lust och leda!

 
Posted by Picasa

För några år sedan byggde vi en trappa i slänten, ner mot köksträdgården. Vi byggde den av gamla slitna bräder som nu har ruttnat, så det är dags att göra om trappan. Men det har dykt upp en söt, lila näva och en hel massa prästkragar mitt i trappan, så vi får väl lov att vänta tills de blommat ut. Prästkragar finns det ju i och för sig överallt. De gör vad de kan för att invadera och ta över i rabatterna, men jag försöker förpassa dem till ängarna och naturområdena. Fast egentligen är prästkragarna och nävan är ganska fina, så kanske de får stanna här i trappan, också i fortsättningen....
Jag har för övrigt lagt upp ett bildalbum på min sida i Facebook, med lite mer bilder av blommorna i min trädgård.

 
Posted by Picasa

Inga kommentarer: