28 juli 2011

Kaos i bönlandet!

 

Jag erkänner, det är rörigt i bönlandet! Ja, om jag är riktigt ärlig så är det nog rörigt i hela grönsakslandet. Ringblommor och snokört blommar överallt - fast jag inte sått dem. Det är svårt att hitta grönsakerna bland blommorna. Men den värsta kaosen råder nog bland bönorna. Jag sådde två sorters bönor; en rad av min favorit, de lilafärgade och en rad med gröna fina långsmala maxibönorna. Mellan de raderna sådde jag - vad jag har trott att var borlottobönor, men de skojarna beter sig som störbönor. Jag satte bara enkla riskor som stöd, eftersom ju borlottobönorna inte skall bli så höga. Men de här bönorna bara växer och växer på höjden. Och i åskskurarna har både bönor och riskor fallit omkull, ner över mina gröna bönor. Men sist och slutligen så gör det ingenting. Det är ju bara roligt att följa bönstänglarnas vandring upp mot himlen.
Posted by Picasa

Inga kommentarer: