30 december 2011

Välkommen nya torpår!


Så här nästsista dagen av året drar jag mig till minnes det år som gått i Rosendal-torpet. Det har varit ett synnerligen händelserikt torp-år. För ett år sedan fanns det en grop, där som nu finns den blåa källardörren. Rabatten med ormrot var likaså en grop.
Nu ser jag verkligen framemot nästa år i torp & trädgård. Förra våren var full av tunga och tråkiga jobb; fylla gropar, bära bräder, köra bort byggavfall... Men också full av trevliga jobb; gräva nya rabatter, inreda de nya rummen, måla och fixa....
Men ändå blev det inte riktigt tillräckligt med tid för finliret som jag hoppas jag skall få börja med om ca tre månader. Men framför allt ser jag framemot att få se hur mina nya rabatter riktigt skall ta sig under nästa växsäsong. Välkommen härliga nya år 2012!

Inga kommentarer: