10 maj 2010

Morsdag, födelsedag och det jag inte skulle ha

Idag var igen ett sådan år då min födelsedag inföll exakt på morsdag. Praktiskt att fira båda på en gång med familjen. Reijo brukar säga att sommaren börjar med mitt födelsedagskaffe på torpet och slutar med Penttis. I år är det inte så. Dels på grund av att födelsedagskaffe för vänner kan man ju inte bjuda på morsdag, dels är det ingen sommar. Nu är det ca 6 grader och duggregn. Inget kaffe i bersån i år inte! Men å andra sidan är jag glad åt att våren kommer långsamt så man hinner njuta.

Idag skolade jag om busktomaterna. De som jag inte skulle ha! Oomskolade är ännu de vanliga tomaterna. De som jag inte heller skulle ha! Och den kinesiska gurkan sku behöva större krukor. De skulle jag inte heller ha! Och nu minns jag varför!! Jag skulle inte ha något som kräver försådd eftersom jag inte har plats! Fönsterbrädet är nu smockfullt med burkar och verandan är smockfull med sådder som ännu behöver småkrukor och omsorg i en hel månad innan det är dags för utelivet!!! Så med tanke på de här burkarna borde sommaren och sommarvärmen komma snabbt!! Ack, dessa små problem i denna världen....

Inga kommentarer: